ojsan :P
Datum: 2011-05-10 Tid: 10:09:57

nu va det ett tag sedan jag uppdaterade igen. men denna gången har jag lite o säga! för det första så är jag irriterad på dessa hundägare på blocket som vill sälja sina hundar, visst det är bra att dom säljer dom när dom inte klarar av dem men att komma på detta när hunden är 3-4 år är sorgligt. sen så står det att de vill ha en person med hundvana och måste vara över 25 :S ganska irriterande med tanke på att jag har en hund som dessutom är en hund som jag uppfostrat från problem hund till en ganska lydig hund. för jag tog ju rambou när han var 7 månader då hade han hunnit med att bli misshandlad och jag tyckte synd om honom så jag köpte honom. när han kommer hem till oss så visar de sig att han är inte rumsren sen så var han alldeles för smal så kollade man på honom så kunde man räkna hans revben :( han bet folk i händerna och hälarna när han började känna sig hotad och han blev rädd om vi skulle vinka av någon eller om vi skulle leka med en leksak med honom, då la han sig ner på marken i undergivet läge och skakade. vi ville ju han inget illa men han trodde att vi skulle slå stackaren. i dag så har jag rambou med min sambo och han har två barn som är 5 år och vi väntar ju på en liten som alla vet. och jag är inte orolig att rambou skulle göra dem något, iaf inte med flit han kan ju råka bitas lite löst när man leker med honom men vilken hund kan inte råka göra de? han är helt rumsren och han kan alla grundkomandon men därimot så kan jag bara ha honom lös när jag vet att det inte är andra hundar i närheten :P så kan inte ha honom lös i sammhället. tyvärr så är han fortfarande rädd ifs men inte alls så mycket som när jag tog honom. nu är det begränsat till att han morrar och skäller o reser ragg mot killar. speciellt om de är tjocka, har skägg och keps. eller om de har någon form av dråg i sig entingen vanliga dråger eller alkohål o han känner sig osäker, så varnar han dem att han är lite farlig så de inte ska komma nära honom, sen springer han och gömmer sig bakom mig så jag ska skydda honom från den otäcka mannen :P hahah underbara hund..

men kunde jag få pli på denna hunden och han hade inte haft det lätt varför ska jag då inte kunna ta hand om deras problem hund bara för jag är under 25? tycker inte de ska gå på åldern utan på vad man har för erfarenheter enbart!




sen så går ju graviditeten framot som ni vet :D så tänkte dra lite snapp info :D

(Har gått 27 hela veckor på torsdag)

Vecka 27

Livmodern har vuxit och dess översta del finns nu mellan naveln och revbensbågen.

Fostret väger runt ett kilo, och kan vara omkring 37 centimeter långt. Håret kan ha börjat växa ut. Vissa barn kommer att födas med mycket och långt hår, medan andra inte har något hår alls när de föds.

Det finns ännu gott om plats för fostret att röra sig på. Många foster är mer vakna på kvällen, då man kan märka att det sparkar mer i magen. När fostret rör sig tränar det upp sin fysik för att bli starkare i kroppen.

De flesta barn skulle överleva nu om de skulle födas för tidigt. Varje vecka, även dagar, gör stor skillnad. Om barnet skulle födas nu klarar tarmarna av att ta emot modersmjölk. Lungorna har utvecklats mycket, men även om barnet nu skulle klara av att andas luft behöver lungblåsorna ännu mer tid för att utvecklas fullt ut.

Ett 27 veckor gammalt foster som är 37 centimeter långt.

 

Blev visst ett långt inlägg i dag men det får ni stå ut med, :P heheh

 

Puss o kram

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan förstå det med ej under 25 år, för många unga idag skaffar hundar för fel skäl egentligen.

Ju billigare hund desto bättre. Se bara så många unga killar som går och spänner sig med en amstaff eller pitbull gåendes brevid sig, inte fan hade du sett dom gå med en chiuaua eller liknande.

Sen när det gäller din hund, det är ju bra att du avvänjt honom från en del beteenden men är han fortfarande osäker oc lite skrajsen kan en bebis plocka fram ngt i honom som du aldrig trodde. Även om det redan finns barn i huset, men dom är egentligen inte dina så att säga.

Ett djurs beteende kan bli helt annorlunda då det kommer in en bebis i huset och kan skada bebisen för ljud och lukter kan skärra en redan "skadad" hund.

Och nafsa är inte tillåtet så det är ngt du verkligen måste få bort från hans beteende.

2011-05-10 @ 13:18:43
Postat av: delina

han är van vid bäbisar med då min syster har en liten tös som rambou har varit med hela tiden. han vaktar barnen så dom inte skadar sig och så. sen detta med att nafsa så är det på lek, det är aldrig hårt och man får inte ont av det. och det gör han enbart på mig eller min sambo. ända gången det gör ont de e när man har dragkamp med honom o han ska ta ett nytt grepp om repet och råkar komma åt våra händer. ska jag vara ärlig har jag aldrig träffat en hund som inte nafsat lite när man leker med den. men som sagt det kan vara olika hårt från hund till hund, min hund släpper dock så fort han känner handen i munnen, men som sagt han gör de aldrig på barnen eller på katten, katten tar han bara nosen o skickar till den med så katten ska bli lite sur o hoppa på honom.. ser ganska kul ut när hunden lägger sig i underläge för en lite katt :P sen är han bara osäker på karlar som kommer för fort fram och om dom är påverkade och det gör mig inget om han inte gillar dem. så får han ta det i sitt tempo så brukar de gå bra men när en vuxen karl kommer fram till honom så kan han känna sig hotad om han har "fel" utseende eller om dom kommer fram med fel attityd.



sen detta med 25 kan jag ha total förståelse för med men vem sa att en 25 åring klarar av en hund bättre än en som är under 25? som sagt man ska gå efter vad för vana o anledning till att du skaffar hund, och jag hade själv kanske inte låtit en kille på 20 komma o köpa en rottis eller någon form av kamphund av mig om jag inte vet till 100% att han har vana vid hundsorten eller om det nu är en problem hund så vill jag ha ett intyg på något vis att han klarar av att ta hand om den.

2011-05-10 @ 14:36:51
URL: http://delina89.blogg.se/
Postat av: Carina

Vet att du är bra med djur. Rambou är en helt underbar hund det kan jag intyga. Min son har ju till och med legat och sovit hos honom när du hade honom med dig till Kent. Låter man bara hunden vara med om babyn så ser han den som en familjemedlem direkt

2011-05-10 @ 18:21:26
Postat av: Carina

uppdaterar du inte här längre. Vill ju gärna läsa

KRAM Carina

2011-06-01 @ 08:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0