tiden går fort
Datum: 2011-03-11 Tid: 07:31:51

i dag e de den 11/3 och jag har gått över 18 veckor nu :D de e helt sjukt tyckte inte de va längesedan mitt graviditets test visade posetivt o nu är jag nästan halvvägs :D men ni kan ju få lite uppdate

Vid den här tiden brukar den första ultraljudsundersökningen göras. Ofta är det först nu som man som partner på riktigt kan ta till sig att ett barn är på väg. Ultraljud görs för att bättre kunna beräkna när barnet kommer att födas. Som blivande förälder är det lätt att mentalt ställa in sig på det datum för förlossningen som man får. Men man kan aldrig veta säkert och det kan dröja drygt två veckor efter beräknad tid innan barnet kommer.

När man fått ett ungefärligt förlossningsdatum kan man också ansöka hos försäkringskassan om havandeskapspenning, som kan tas ut från vecka 32. Havandeskapspenning är till för friska kvinnor som har arbeten som är tunga eller innebär andra risker, och därför inte kan arbeta hela graviditeten.

Fostret väger nu 250 gram, är 20 centimeter långt och har börjat lagra på sig mer fett i kroppen. Fingrar och tår börjar se mer färdiga ut och man kan ana alla de små linjer som senare kommer att bli fingeravtryck.

Taget från www.lj.se/gravid


men nu kan man känna sig lite lätt strässad. för nu är det såhär att jag har inte kommit på några namn och man vill ju ha en del så man kan fundera lite på det. men så ska jag självklart vara kräsen. jag vill ha ett ovanligt namn men ändå ska det vara svårt att hitta elaka smeknamn på de! men har ni lite tips så är ni välkomna med dem :D

sen så ska jag till läkaren i dag :D ska dit o kolla synen o med tanke på hur jag ser på vänster öga så blir de nog brills för min del.. men de gör inte mig så mkt men de känns så onödigt på något vis :( sen på tisdag så ska jag på mitt första ultraljud :D fan vad jag e spännd :D

men ni ska få en bild på min mage med så ni får se hur de växer :D


puss o kram

Kommentarer
Postat av: Sanne

Älsk! Jag trodde du redan hade valt Bastian och ett flicknamn...

2011-03-11 @ 17:31:44
URL: http://sannestenander.blogspot.com/
Postat av: delina

jo men bastian känns inte bra o flicknamnet jag hade valt har en kompis visst döpt sin hund till så vill ha ett annat :P

2011-03-11 @ 20:58:41
URL: http://delina89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0