nu va de ett tag sedan igen
Datum: 2011-02-28 Tid: 09:06:57

¨jaha nu va de jätte längesedan jag bloggade men lugna er gott folk jag har en bra anledning till detta! heh nu ska vi se jag blev sjuk i maginfluensa för en månad sedan sen så gick detta över till att jag inte åt eller drack något :( men nu så äter jag o dricker igen men kanske inte så mycket som jag gjorde innan. men sedan nyarsafton har jag gått ner 12 kg och bäbisen har växt :P så man är ganska mycket mindre överallt utan över magen :P heheh
men nu ska vi se allt som skätt.. jag har legat på sjukhus i två omgångar med dropp för jag har haft uttorkning o så har jag fått bo hos mamma så hon har kunnat ta hand om mig på dagarna efter som jag var för matt för att äns komma ihåg att dricka lite. men de är skönt att det är över iaf. jag har börjat att sticka igen med :D så jag har gjort en tröja hitintills :D men det kommer att bli flera det är jag säker på för de e kul att sticka

så blev resultatet av en veckas stickning :D hehe o jag säger rakt ut att jag är JÄVLIGT stålt över den :P heheh

sen så i fredags så steriliserade vi nuzzan o så fick hon en tattoo i örat och blev chippad med :D så om hon skulle springa bort så kommer hon kunna hittas så hon kan komma hem igen :D.. efter som hon ska bli ute katt nu.. de funkar inte och ha henne inne.. för jag vill inte stänga in henne i ett rum o jag vill kunna ha öppna dörrar utan massa nät o skit som ska skydda så hon inte går ut,.. men de tror jag hon kommer klara galant :D

sen e de säkert någon som är lite nyfiken på  min graviditet med... tyvärr har jag inte tagit någon bild men kan ju tala om lite iaf.. magen har som sagt växt medan jag har krymt sen så känner jag sparkar tro det eller ej. men både mamma o henrik har kännt det med :D helt underbart :D och så är det ju snart mitt första ultraljud.. de kan man inte annat än längta efter :D... ska bli underbart kul att se den lilla krabaten och höra hjärtljuden :D åhh så underbart kan knappt bärja mig!!

sen så är jag nog inte ensam om en sak! fan va jag längtar till våren nu :( är så trött på att gå hemma o bara se massa snö utanför :( jag vill kolla ut o se lite blommor o knoppar i träden :P

puss o kram

Kommentarer
Postat av: Frida

Våren längtar vi alla till! =) Ska bli underbart att komma ut i skogen med hundarna igen.



Vilken vecka är du i nu? Ultraljudet kommer förvåna dig, man blir verkligen helt chockad över hur bra man ser och när den lille rör på sig. Stort lycka till och hoppas inte sommaren kommer ta kål på dig totalt.. det gjorde den för mig. Kram!

2011-02-28 @ 09:38:17
URL: http://friiidha.blogg.se/
Postat av: Carina

Du är skitduktig på att sticka, NICE lite gullig tröja och mössa. Den kommer att passa fint på lille snuttisen. Vänta bara till den lille sparkar dig på urinblåsan så fort du rör dig. Jag bara skojade. Men när jag väntade lilleman så hände det ett par gånger under slutet av graviditeten så jag kissade på mig (pinsamt) men men där var inget att göra åt det.



Kramar från oss alla tre i Lund

2011-02-28 @ 11:58:47
Postat av: delina

jag är i vecka 17 så har ju gått 16 hela veckor o ett par dagar :P hehe jo jag e jätte nyfiken på ultraljudet.. kommer garanterat att sätta sitt spår i mig :P man ser ju att man verkligen har den där bäbisen i magen som man känner röra sig hela tiden :P



jo skogen vill jag verkligen komma ut i. o de vill nog vovven med :P hehe han får ju bara komma ut en till två gånger i veckan o springa av sig lös o han vill nog gärna vara lite mer lös hehe :P

2011-02-28 @ 12:33:56
URL: http://delina89.blogg.se/
Postat av: delina

hehe okej carina :P men jag vet hur de e när dom sparkar på blåsan.. jag springer över de som är i vägen för att hinna in på toan :P hehe men men så e de ju att vara gravid :P

2011-02-28 @ 12:35:10
URL: http://delina89.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man kan inte känna sparkar så tidigt i graviditeten Delina. Det du känner är muskelsammandragningar, det brukar hålla på så när man är gravid, dock för tidigt att känna sparkar. Det är antingen musklerna eller att barnet rör sig lite.

2011-03-01 @ 01:47:33
Postat av: delina

jag vet vad det är jag känner och det är inte för tidigt. det är dock inte vanligt för en förstföderska att känna det innan vecka 18-20 så att jag har känt det tidigare är inte konstigt. min barmorska frågar mig till o med om jag börjat känna några rörelser så du som nu är anonym kan jag ju tala om för att de e fullt normalt att känna rörelser!

2011-03-01 @ 09:42:55
URL: http://delina89.blogg.se/
Postat av: Carina

Klart att man kan känna sparkar tidigt. Jag kände min sons sparkar redan i vecka 15-16 och det var riktiga sparkar. Till och med barnmorskan sa att han sparkade livligt. du som anonym som har kommenterat Delina. Har du fött barn själv??

Har du det så vet du att varje graviditet är unik och ingen liknar den andra.



Så min lilla vän där inne i magen sparka på du. Jag är nyfiken på dig när det är dax för dig att komma till världen. Krama din mamma från oss i Lund

2011-03-04 @ 14:51:05
Postat av: delina

henom planerar att komma ut i början på augusti så kommer vara höggravid i sommar :P heheh känns la sådär med all värme o gå med världens mage :P heheh o henom lyder erat råd o sparkar på :P inatt så fick man gå upp jag vet inte hur många ggr i pissa :P heheh

2011-03-04 @ 20:48:53
URL: http://delina89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0