torget,plantering,städning,filmkväll
Datum: 2009-04-25 Tid: 23:04:18

jaha i dag har man hinnit med en hel del för de första så vaknade jag grymt tidigt i dag. 6,30 fast än att jag inte behövde gå upp så gjorde jag de... villket fall så blev de lite frukost sen ka jag mig en stund vid datan. efter ett tag så va de dax att ta bussen med mamma in till staden om man nu kan kalla den det så skulle vi gå på torget in runda :D och vi hade jätte trevligt. jag hittade ett yatzy vilket jag blev glad för efter om mitt e slut hehe.. sen så gick jag o mamma till röda korset o tog en kaffe med voffla o de e ju inte helt fel :D o efter de va vi o handlade lite innan vi åkte hem.



när vi kom hem så satte jag igång att tvätta rutorna så dom är fina tills i morgon när gäterna kommer :D mamma fyller ju 55... (om 35 år e jag lika gammal ju :O ) sen blev de att man små plockade lite..



sen så gick jag o hämtade jord o en spade.. å började jag gräva ett hål för mamma fick en röd rodedenon av gimmy i födelsedags present. så mitt uppdrag var att plantera den i dag och vi hittade en jätte fin plats (men hon kunde nog inte valt ett ställe med fler rötter :P) sen så va de tre av mina blommor som skulle planteras om för de hade lite dåligt med plats i krukan. och jag fattar inte att de vägt för de va ingen jord kavr de va bara rötter men nu har de stora fina krukor med massa nu jord med :D sen skulle vi plantera lite persillja med o de e alltid gott att ha hemma lite.



sen efter mamma o jag va klara med de så löste vi lite korsord och sen va de dax att tända grillen så fick jag stå vid den o grilla korven. så vi åt lite sen fastnade vi vid dumburken och då va de slutet på en film sen somnade mamma vid åtta och jag skule se en film som började då som va kanon bra :D den hette tjejligan :D.. men nu ska jag bara ta de lugnt och så kanske de blir en film till vem vet.

natti gotti alla.. hoppas ni haft en toppen lördag <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0