Misshandel/Aga
Datum: 2009-07-24 Tid: 22:21:47

för 43 år sedan avskaffade vi aga i sverige... men jag fattar inte detta riktigt, visst barnmisshandel är inte okej men ordet aga betyder egentligen fostra och det ska vi få göra!!! det är ett krav att göra det men aga är olagligt, visst ska du inte slå ditt barn gult och blått men stöta i mummen när de bits eller klappa handen lite snabbt när de gör något de inte får är inte att misshandla så länge de inte skadar ditt barn! men är de ett löst slag som för de mästa bara skrämmer till barnet så tycker jag själv att det är helt okej! den dagen jag får barn kommer jag att visa dem med att klappa till lätt över fingrarna och över munnen för att skrämma mina barn lite lätt, för det är inte att slå dem, tar du därimot med all din kraf och slår till så tycker jag att du borde sitta bakom lås och bom. det måste finnas gränser och tänker man efter slår man inte ett barn så pass att det gör ont på dem.. men man kan visa att det var fel. ett "jajja" tycker inte jag räcker alla gången för de så lyssnar de inte. kanske just för stunden men om en timme?! om vi kollar på djur riket så är hundens valp dum biter mamman den över nacken och bär iväg den och dom anser ju inte att de slår sina valpar eler skadar dem. de sliter tag i sina ungar och tar bort dem från det de inte får göra! så om vi tar tag i våra barn och flyttar undan dem eller iaf visar på något vis att det är fel tror jag de e lättare för dem att koppla mellan bra och dåligt!

DETTA ÄR SÅ KLART INTE OKEJ!!!!

mår dåligt av att bara kolla på denna bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0